Applecloud AKA Lilla My

Okidoki, ny kommer faktan om min prinsessa *-*
Hon heter Applecloud, för när jag kollade på henne så gav jag henne ett äpple och det försvann på 2 sekunder, haha! Och när man rider henne känns det som om man rider på ett moln, hennes steg är så mjuka och man bara gungar med. I alla fall så kallar jag henne Lilla My, men när det blir för lång My, eller Myran när hon inte sköter sig.
Vad jag har erfarat av henne så är hon inte blyg, men lite tillbakadragen, hon är busig och hoppar gärna runt när man vill få kontroll av henne. Hon är envis och har man släppt henne i hagen en gång är det svårt att få ut henne. Då menar jag väldigt envis. Men hon är riktigt snäll och gillar när man klappar henne på halsen eller längs med pannluggen och neråt. Hennes favoritfärg är blå och favoritmat är äpple. När jag köpte henne var hon inte så dresserad, men jag har låtit det tagit sin tid, hon var ju ny, nu lyder hon mig på direkten (förutom när hon beter sig som en bebis och är hungrig och trött) och vi är bästa vänner. Hon lämnar aldrig min sida eller stallet och jag rider henne nästan hela tiden om jag inte levlar andra hästar. Hon är bra på i princip allt och jag använder henne till allt, hon är inte alls klumpig och nu låter hon som en tråkig häst, och det finns ju så många svarta arabiska fullblod, men om man kollar riktigt noga så är hon speciell. Hon har benlindor typ 24/7, annars blir hon kall om hovarna, jag och My känner varandra innantill och utantill, t.ex hon gillar att äta ur någon annan hästs krubba, hon hatar Steve, hon älskar Vingården, som jag, osv. Jag berättar allt för henne. Jag låter ingen annan rida henne och jag är den ända som klarar av henne, som hon är lugn med. Kan bero på att jag har behövt börja om från början med henne som om hon var ett föl då hon inte kunde ha sadel i början. Hon hade vanvårdats när hon var föl.

Kommentera här: